2009. február 8., vasárnap

A Mások január-februári száma


Másképpen szeretni - interjú

Interjú Angelina Szelessel, a „Másképpen szeretni” című regény szerzőjével. Nemrég jelent meg regénye a Novum Verlag gondozásában, amely egy melegpárkapcsolat kialakulásának története. tovább

A szerelmes meleg király


Világraszóló melegek, 14. rész – I. Jakab (1566–1625)

E havi melegéletrajzunkban a XVII. század egyik angol uralkodójával foglalkozunk. Az uralkodásra szinte teljes mértékben alkalmatlan I. Jakab Anglia, Skócia és Írország királya volt. Skóciában 1567. július 24-étől, Angliában és Írországban 1603. március 24-étől haláláig uralkodott. Anglia első Stuart uralkodója volt; a trónon I. Erzsébetet követte, aki utód nélkül halt meg. S mindemelett közismerten homoszexuális volt. tovább

Másképpen szeretni - könyvajánló

December elején egy új könyv került a kezeim közé. Teljesen véletlenül bukkantam rá, míg várakoztam. „Másképpen szeretni” – ez volt a címe, ráadásul egy magyar szerző, Angelina Szeles írta. S a címlapon, sejtelmesen szép naplemente előtt két árnyalak sétált – és valahogy mindkettő fiúnak tűnt. Izgatottan olvastam el a könyv ismertetőjét, s megállapítottam, nem véletlenül akadt meg rajta a szemem. Tényleg melegtörténetről van szó. Egy romantikus könyv, meleg szereplőkkel? Ezt nem igazán tudtam elképzelni. Persze olvastam már a „Maurice”-t, a melegirodalom kultikus művét, vagy az „Átkozott erős szerelmet”, magyar szerzőtől azonban csak a meglehetősen lagymatagra sikeredett „Hibiszkusz herceg”-ről hallottam. Abban azonban biztos voltam, hogy el kell olvasnom a regényt. Hamarosan megkaptam a könyvet, és be kell vallanom, a kezdeti ódzkodás ellenére kellemesen csalódtam benne. tovább

Melegkonyha – filmajánló

Jól sejti a gyanútlan mozinéző: nem csupán azért „Melegkonyha” a cím, mert meleg ételeket készítenek benne. Egy újabb spanyol melegfilm jutott el kishazánkba, melyet a számunkra jól ismert Cirko-Gejzír mozi tűzött műsorára, s minden esély megvan rá, hogy a melegközösség népszerű filmje legyen. Adott hozzá minden: néhány érdekes figura, zaklatott lelki életű melegek és heterók egyaránt, spanyolosan fűtött hangulat, többszörösen zavaros gyerek-szülő viszony, coming out-problémák, na meg természetesen a címadó madridi Melegkonyha. tovább

Falusi romantika

– Hát, ott vidéken nagyon más, mint itt… Gondolj bele: kis faluban éltem, a várostól negyven km-re. Nem ugrálhat annyit az ember – belehörpölt a kávéjába, letette a csészét, és újra fészkelődni kezdett. – Válogatni sem lehet; örülsz, ha találsz valakit. Most képzeld el: az ottani barátom, vagy nem is tudom, minek nevezzem… Na, vele vagy két hónapot leveleztem, mire találkoztunk. De úgy, hogy addigra mindent leleveleztünk. Azt mondta, neki csak úgy képzelhető el a kapcsolat, ha mindent úgy csinálok, ahogy kéri. Nem volt szabad beszélnem se, legföljebb annyit, hogy szia – szia. Az volt a kikötése, hogy amint belépek a lakásába – mert persze mindig nekem kellett menni –, levetkőzöm anyaszült meztelenre, és úgy megyek a szobába. tovább

Csemegézés

„Az egyetemes emberi jogok közé tartozzon az abortusz is – ezt a javaslatot mutatják be az ENSZ közgyűlésének december 10-én, az emberi jogok párizsi aláírásának 60. évfordulóján az abortuszt támogató szervezetek. Franciaország, az EU soros elnöke, ugyanezen a napon kívánja elindítani a homoszexualitás egyetemes büntethetetlenségére vonatkozó kezdeményezését.” tovább

Hírek külföldről

Az amerikai Gene Robinsont, az első felszentelt homoszexuális püspököt választották ki arra, hogy imádkozzék az Egyesült Államok megválasztott elnökének beiktatása alkalmából tartandó rendezvények nyitóceremóniáján. A rendezvényt Washington egyik legfontosabb emlékművénél, a Lincoln-emlékműnél tartották január 18-án, két nappal a tervezett hivatalos beiktatás előtt. tovább

Hete Rómeó

Nézegettem a levelét: „…30 éves, sportos testalkatú, 180 cm magas, 70 kg-os, az átlagosnál helyesebb, jóképű, fiatal, egyedül élő srác vagyok. Nem jellemző rám a melegélet, nem is járok ilyen helyekre. Van tapasztalatom, de nagyon kevés.” tovább

Szivárványbál Bécsben

2009. január 31-én (szombaton) 12. alkalommal rendezik meg Bécsben a Szivárványbált (Regenbogenball), melynek teljes bevétele a nyári Szivárványfelvonulás (Regenbogenparade) költségvetését gazdagítja. Utóbbi eseményre idén július 4-én kerül sor. tovább

Hirdetések

A Mások 06-30-223-8949-es telefonszámára érkezett SMS hirdetések

Nincsenek megjegyzések: