2008. január 8., kedd

Újrakezdés

Decemberi számunkban megjelent egy interjú Melegként a rácsok mögött címmel. Egy fiúról szólt, aki megtévedt ugyan, de leülte a számára igazságosan kirótt büntetést, s most új esélyekkel itt áll az újrakezdés előtt.

A cikk hatására többen megkeresték szerkesztőségünket, ki telefonon, ki levélben, és megmutatták az érem a másik oldalát. A fiú ugyanis egyáltalán nem volt annyira kiszolgáltatott, ahogy a beszélgetésben sugallta. Még a börtönévei alatt megismerkedett több idősebb vagy középkorú férfivel a Másokban rendszeresen közzétett hirdetései segítségével. Tartotta velük a kapcsolatot, és miközben szerelmet hazudott nekik, csomagokat és anyagi támogatást zsebelt be ellentételezésként. Egyikük elküldte szerkesztőségünkbe a fiútól kapott levelét, amelyben így hangzik a megszólítás: "Drága egyetlenem, Jani Macim, Szerelmem!" S mellé a tizenkét tételből álló kívánságlistát is, amiben felsorolta, hogy mi kerüljön a következő csomagba. Szabadulásakor egyik levelezőtársa várta a kijáratnál, s ő rögtön hozzá is költözött, majd rövid idő múlva a nála talált jelentős mennyiségű készpénzzel titokban távozott. A cikkben Tamásként szereplő fiatalember ellen a szabadulását követő néhány hét múlva máris újabb körözés van érvényben.

Kedves Szerkesztőség!

A "Melegként a rácsok mögött" című cikkre szeretnék reagálni. Én az első levelet 2005. 08. 29-én kaptam tőle. Nagyon őszintének tűntek a sorai. "Bízom benne, ha mérlegeled a helyzetemet, talán adsz egy esélyt számomra" – írta az első levelében. A cikkben azt mondja, hogy nem tudja elképzelni az életet egy harminc évvel idősebb férfival. Az én tudtommal az összes barátja mind ötven év feletti. A bevezetőben írta a cikk, hogy a nagymama vitte neki az újságot. Hát akkor én voltam az a nagymama. Ugyanis 2007. márciusig én küldtem be az újságot.

A novemberi számban hirdetés útján kerestem a még kívülem megkárosított embereket. "Keresem azokat, akiket hozzám hasonlóan a »váci leányneveldében« 29-93-as számmal nevelkedett, D. nevű egyén megkárosított."

Mellékelek pár levelet. Nyugodtan elolvashatják, hogy tudják, mik voltak a szándékaink. Úgy tudtam magamhoz bejelenteni, hogy azt mondtuk, élettársak vagyunk. Rengeteg fórumot megjártam miatta. Több mint húsz csomagot küldtem, kéthetente látogattam 2006-ban és 2007 elején. Mindaddig, amíg meg nem ismerkedett egy szentendrei férfival. Azután azt pumpolta anyagilag is. Illetve aztán engem lényegesen ritkábban. Augusztus 20-án, szabadulásakor 25 ezer forinttal nyúlt le, azzal, hogy az anyja nem adott neki pénzt. Amikor később kerestem, fel sem vette a telefont...

Üdvözlettel,

K. J.
(teljes név és cím)

Nincsenek megjegyzések: